نیوا سان نور نامرئی را قابل مشاهده می کند؟

580 | 19 اردیبهشت 1403

برای اولین بار، نیوا سان نشان می دهد که اشعه ماوراء بنفش خورشید چه تاثیری بر پوست ما دارد – و چگونه محافظت در برابر آفتاب می تواند از آن حفاظت کند.

خلاصه

ما خورشید را بر روی پوست خود دوست داریم، اما اشعه ماوراء بنفش آن نیز آثاری از خود به جای می گذارد. نیوا سان با همکاری هنرمند عکاس توماس لوریت برای اولین بارنور نامرئی را قابل مشاهده می کند. ما با هم نشان می‌دهیم که خورشید چگونه پوست ما را لمس می کند، با استفاده از یک دوربین UV که اشعه‌های UV را مستقیماً روی پوست قابل مشاهده می‌کند و نشان می‌دهد که محافظت در برابر نور خورشید تفاوت واقعی ایجاد می‌کند. پس حتما از خود و عزیزانتان محافظت کنید.
در اینجا بررسی می کنیم که چگونه پرتوهای فرابنفش خورشید قابل مشاهده می شوند.
تیم نیوا سان و هنرمند عکاس توماس لوریت نظرات خود را در مورد این پروژه به اشتراک می گذارند و در مورد منشا این تصاویر جذاب صحبت می کنند.
آقای توماس لوریت به صورت خلاقانه و با استفاده از یک سری فیلترهای مخصوص که بر روی دوربین نصب کرده از مردم در کنار ساحل فیلمبرداری کرده که واکنش مردم به تماشای خود و پوست خود که چه نقاطی از بدنشان بیشتر در معرض نور UV قرار دارد جالب است . در اصل دوربین اختلاف بین نقاط پوست که به صورت متفاوت در اثر نور خورشید آسیب دیده را نشان می دهد.

دیدن نورخورشید به صورت متفاوت

برای اولین بار، نیوا سان نشان می دهد که اشعه ماوراء بنفش خورشید چه تاثیری بر پوست ما دارد – و چگونه محافظت در برابر آفتاب می تواند از آن حفاظت کند.

دریابید که کدام محصول ضد آفتاب برای شما مناسب است

مصاحبه با دکتر SCHWANKE & RALF HAGENS درمرکز تحقیقات BEIERSDORF
متخصصان مراقبت از آفتاب نیوا سان، دکتر فرانک شوانکه و رالف هاگنز، در مورد همکاری منحصر به فرد با توماس لووریت صحبت می کنند و تفکرشان را در ارتباط با نحوه بهبود عملکرد محصولات ضد آفتاب توضیح می دهند.

چگونه محصولی با خاصیت محافظتی در برابر آفتاب(SPF) تولید می کنید؟

محصولات ضد آفتاب UV بر اساس فرمول بسیار پیچیده ای ساخته شده اند. از یک طرف، آنها باید حاوی فیلترهای زیادی باشند تا بتوانند محافظت لازم را در برابر اشعه های UVA و UVB ارائه دهند. از طرف دیگر آنها همچنین باید الزامات مصرف کنندگان را برآورده کنند . احساس لطافت و نرمی بر روی پوست و ظاهری جذاب. برای دستیابی به آنها و تولید محصولاتی که این مشخصات را داشته باشند و احساس خوبی به پوست دهند ، نیازمند دانش تخصصی قابل توجهی در زمینه توسعه فرمول می باشد . به عنوان مثال، محصولات اسپری های ضد آفتاب مرطوب کننده سری نیوا سان، طیف وسیعی از فیلترهای UV را با مواد مرطوب کننده موثر ترکیب می کنند. در مقابل، سایر محصولات فقط حاوی فیلترهای UV ، روغن ها و مواد دیگر هستند. این محصولات بافت نرم تری تولید می کنند، اما همچنان همان محافظت فوری و بسیار موثر را ارائه می دهند.

 

به نظر شما نوآورانه ترین محصول در زمینه محافظت در برابر آفتاب کدام بوده است؟

در همان اوایل، Beiersdorf روشی را برای اطمینان از محافظت مناسب در برابر UVA و UVB ارائه داد. با این سیستم نسبت UVA/UVBمد نظر بود Beiersdorf پایه و اساس روش COLIPA را که به طور رسمی توصیه می شود، ایجاد کرد و به طور فزاینده ای خود را به عنوان یک استاندارد جهانی معرفی می کند. نقطه عطف دیگر توسعه اسپری های ضد آفتاب بسیار کاربر پسند و لوسیون های فوق سبک ما بود که محافظت در برابر آفتاب را آسان تر، دلپذیرتر و راحت تر برای مشتری ممکن می کند. یکی از نوآوری‌های پیشگام Beiersdorf، لوسیون ضد آفتاب (NIVEA SUN Protect & Bronze) است که محافظت مؤثری را ارائه می‌کند و همچنین تولید ملانین را برای دستیابی به برنزه شدن طبیعی و طولانی مدت تحریک می‌کند.

توسعه محفاظت در برابر خورشید در آینده را در چه جهتی می بینید؟

چگونه برای بهبود بیشتر محصولاتی که در دسترس هستند برنامه ریزی می کنید؟

ما قطعاً شاهد یک گرایش به سمت فاکتورهای محافظتی بالاتر در برابر آفتاب هستیم که به دلیل آگاهی مردم از آسیب های ناشی از نور خورشید به پوست است. نوآوری در زمینه محافظت در برابر آفتاب قبل از هر چیز در بافت، احساس روی پوست و کاربرد محصولات است. محصولات محافظ در برابر آفتاب زمانی که بافتی انعطاف پذیر داشته باشند به راحتی قابل استفاده هستند. به عنوان مثال، این مورد در مورد اسپری ضد آفتاب NIVEA SUN Protect
& Refresh صادق می باشد که همچنین دارای یک اثر طراوت کننده دلپذیر نیز می باشد. علاوه بر این، ما همچنان به کار بر روی بهبود مقاومت در برابر آب محصولات ضد آب با ماندگاری ویژه کودکان خود ادامه می دهیم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که والدین دیگر نگران محافظت در برابر آفتاب نباشند، وقتی فرزندانشان مدام از آب بیرون می‌آیند تا دوباره به داخل بروند. یکی دیگر از زمینه های نوآوری، استفاده از مواد موثره برای تشدید برنزه شدن طبیعی پوست است. بسیاری از مردم اغلب با این معضل مواجه می شوند که می خواهند از خود در برابر نور خورشید محافظت کنند و در عین حال مایل به برنزه شدن طبیعی باشند. به همین دلیل نیوا سان محصولات سری Protect & Bronze را توسعه داد. این محصولات حاوی یک ماده فعال است که به تشکیل عامل برنزه کننده پوست، ملانین کمک می کند.

 

چگونه با اولین ویدیو از توماس لوریت آشنا شدید؟ چه چیزی علاقه شما را به پروژه هنری او برانگیخت؟

مدت کوتاهی پس از انتشار این ویدیو در یوتیوب، ما از آن مطلع شدیم. طراحی بصری و جنبه احساسی بلافاصله ما را متقاعد کرد.

 

شما قبلاً با فیلمبرداری UV آشنا بودید؟ BEIERSDORF برای چه اهدافی از این تکنیک استفاده می کند؟

ما قبلاً از این روش برای تجسم لکه های رنگدانه مبتنی بر اشعه ماوراء بنفش روی پوست استفاده کرده ایم.

 

فیلمبرداری UV چگونه کار می کند؟ چرا ما نمی توانیم همان چیزی را در تصویر UV می بینیم در تصویر معمولی ببینیم ؟

این نوع فیلمبرداری این امکان را برای ما فراهم می کند که قسمت نامرئی UV نور خورشید را مشاهده کنیم. به علاوه برهمکنش بین نور UV و پوست را به ما نشان می دهد. به طور معمول این قسمت از طیف نور توسط دوربین های معمولی قابل دریافت نیست. به همین دلیل یک دوربین اصلاح شده و یک سری فیلتر برای نمایش تنها نور UV ضروری است. شما می توانید از این دوربین در یک روز معمولی تابستانی در خارج از منزل یا در اتاق های بسته با استفاده از نور UV ویژه استفاده کنید.

 

چه چیزی را می توان در تصاویر UV دید؟

رنگدانه پوست با فیلمبرداری UV فیلتر می شود. در مقایسه با نور معمولی، پوست روشن تر ، بسیار رنگ پریده و پوست تیره تر، حتی تیره تر به نظر می رسد. رنگدانه های ناهموار و خالدار نشانه آسیب اشعه ماوراء بنفش است و بیش از همه در مناطقی که در معرض اشعه UV هستند – به عنوان مثال روی صورت یا دست ها دیده می شوند .

گزیده ای از پروژه ی NIVEA SUN از کمپانی BEIERSDORFF با نور نامرئی
مقاله کامل را می توانید در سایت آزما در لینک پیوست مطالعه فرمایید .
https://www.nivea.co.uk/highlights/uv-sun-camera

آزما نانو سیستم

 

 

چرا کرم ضد آفتاب در تصاویر UV سیاه به نظر می رسد؟
چرا برخی از کرم های ضد آفتاب در تصاویر سیاه به نظر نمی رسند؟

اکثر محصولات محافظت کننده در برابر نور خورشید، نور UV را با کمک فیلترهای شیمیایی UV جذب می کنند، بنابراین نور UV ورودی را جذب می کنند. به همین دلیل، فیلترهای UV در فیلمبرداری UV تیره به نظر می رسند. در مقابل، فیلتر UV فیزیکی به روشی متفاوت عمل می کند. این فیلترها نورUV را مانند یک آینه منعکس می کنند. پوستی که فیلتر فیزیکی اشعه ماوراء بنفش مالیده شده است، بنابراین روشن تر از پوست محافظت نشده به نظر می رسد. حتی می تواند واقعاً سفید به نظر برسد.

 

کرم ضد آفتاب چگونه کار می کند؟

چرا استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار مهم است؟
کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. فیلترهای ارگانیک اشعه UV را در محدوده طول موج خاصی جذب می کنند و انرژی را به پرتوهای مادون قرمز تبدیل می کنند. فیلترهای فیزیکی پرتوهای UV را پراکنده، منعکس و جذب می کنند. ما چندین فیلتر UV را با سطوح مختلف حداکثر جذب ترکیب می کنیم تا بهترین محافظت ممکن را در کل طیف طول موج های بالقوه خطرناک، که همه در محدوده UV هستند، تضمین کند.
آیا واقعاً قرار گرفتن پوست در معرض نور خوشید تا این حد خطرناک است ؟

خورشید مهمترین منبع انرژی منظومه شمسی است. نور خورشید از طریق سلول های حسی چشم و پوست به بدن می رسد. در آنجا سیستم ایمنی بدن ما را تحریک می کند و به ما در مبارزه با عفونت ها کمک می کند. علاوه بر این، سلامتی ما را تقویت می کند و تنفس، جریان خون و گردش خون و همچنین متابولیسم ما را تقویت می کند. بدون خورشید، بدن ما نمی تواند ویتامین D حیاتی تولید کند. نور خورشید نیز تأثیر بسیار مثبتی بر روان ما دارد. اما همانطور که همه می دانیم، تقریباً هر چیز خوب یک جنبه بد نیز دارد. پرتوهای موج کوتاه UVB نه تنها به تولید ملانین و برنزه شدن پوست کمک می می کند، بلکه باعث آفتاب سوختگی و آسیب DNA نیز می شود. پرتوهای UVA تنها نقش کوچکی در آفتاب سوختگی دارند، اما می توانند باعث آلرژی خورشید و آسیب طولانی مدت به بافت همبند شوند که می تواند منجر به پیری زودرس پوست شود.

 

چگونه می توانم محصول مناسب را برای خود انتخاب کنم؟

برای انتخاب SPF مناسب، ابتدا باید نوع پوست، فصل و منطقه خود را در نظر بگیرید. همچنین توجه به سطح حفاظتی کافی در برابر اشعه ماوراء بنفش و همچنین جنبه های مقاومت در برابر آب و محافظت فوری اهمیت دارد. سپس باید حالت مورد نظر خود را برای استفاده (به عنوان مثال اسپری، لوسیون) و مزایای آن (به عنوان مثال مرطوب کننده، طراوت کننده یا برنزه کننده) انتخاب کنید.

 

بزرگ ترین اشتباهاتی که هنگام استفاده از محصولات ضد آفتاب می توانید مرتکب شوید چیست؟

هنگام استفاده از ضد آفتاب پنج اصل اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
۱- استفاده از مقدار کافی از ضد آفتاب. برای بزرگسالان، توصیه می شود که مقدار دو قاشق غذاخوری (حدود ۳۶ میلی لیتر) استفاده شود. اگر کمتر استفاده کنید، قدرت محافظتی ضد آفتاب به شدت کاهش می یابد.
۲- فراموش نکنید که کرم ضد آفتاب را حداقل هر دو ساعت یکبار تجدید کنید تا اثر محافظتی کامل محصول ایجاد شود.
۳- مهمتر از همه، از مناطقی که به ویژه تحت تأثیر خورشید هستند محافظت کنید. این امر به‌ویژه در بینی، شانه‌ها، گوش‌ها، قفسه سینه یا سر صدق می‌کند که به‌ ویژه در برابر اشعه ماوراء بنفش حساس هستند و بنابراین باید به دقت با بالاترین SPF ممکن محافظت شوند.
۴- در طول ساعت ظهر زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید، بلکه به دنبال یک منطقه محافظت شده در سایه باشید. در این زمان از روز، اشعه ماوراء بنفش آنقدر قوی است که محافظت از خود پوست به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
۵- برای رسیدن به برنزه شدن قوی تر از SPF کمتر استفاده نکنید. حتی اگر از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید، برنزه خواهید شد، زیرا نور خورشید کافی به پوست می رسد.

مهم ترین قوانین برای آفتاب گرفتن چیست؟

برای دستیابی به بهترین محافظت ممکن، چه مقدار کرم ضد آفتاب باید استفاده کنم؟

بسیار مهم است که قدرت خورشید را دست کم نگیرید. اشعه UV مقدار زیادی انرژی تولید می کند. بنابراین، محافظت ناکافی می تواند منجر به پیری پوست و حساسیت به نور خورشید شود.

با این حال، نور خورشید نیز تأثیر بسیار مثبتی بر خلق و خو و سیستم ایمنی بدن ما دارد – به خصوص پس از روزهای کوتاه و سرد زمستان. هنگامی که می خواهید از نور خورشید حفظ شوید، مطمئن شوید : فاکتور محافظتی مناسب انتخاب کنید، از مقدار کافی ضد آفتاب (حدود ۳۶ میلی لیتر برای بزرگسالان) استفاده کنید و هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب را تجدید کنید.

چه چیزی بهتر و کارآمدتر است – شیر آفتاب (SUN MILK) ، لوسیون آفتاب یا اسپری آفتاب؟

امروزه ما می‌توانیم از میان مجموعه‌ای از محصولات محافظ در برابر آفتاب انتخاب کنیم که همگی ویژگی‌های حسی و انواع کاربردهای متفاوتی دارند. با این حال، برای تضمین محافظت مناسب، باید قوانین استفاده زیر را برای هر محصول رعایت کنید: SPF کافی، مقدار مناسب و استفاده ی مکرر. فرقی نمی‌کند کرم، اسپری یا ژل باشد – همیشه باید محصولی را انتخاب کنید که کاربرد آن بیشتر برای شما جذاب باشد.

چه تفاوت هایی بین همه محصولاتی که برای ضد آفتاب در بازار هستند وجود دارد؟

SPF لوسیون ضد آفتاب NIVEA SPF 30 با SPF کرم صورت NIVEA SPF 30 قابل مقایسه است زیرا روش اندازه گیری SPF تا حد بالایی استاندارد شده است و بنابراین برای هر محصول مشابه است. با این حال، محصولات می توانند تفاوت هایی را در مورد مقاومت در برابر آب، کیفیت حسی و محتوای رطوبت داشته باشند.

آیا محققان در NIVEA از تکنیک های مشابه برای نشان دادن آسیب UV عقب نشینی نمی کنند؟

آیا آنها نمی توانستند کمپین مشابهی را بدون کمک توماس لووریت انجام دهند؟
اگرچه این تکنیک برای ما ناشناخته نبود، اما از همان ابتدا خلاقیت هنری توماس را دنبال کردیم و کاملا مجذوب آن شدیم. توماس لوریت از دوربین های UV به روشی منحصر به فرد برای تعامل با مردم استفاده می کند. او در موقعیتی است که به شیوه ای واقع بینانه و احساسی نشان دهد که چگونه اشعه ماوراء بنفش بر پوست تأثیر می گذارد و چگونه محافظت از خورشید می تواند به حداقل رساندن عواقب آن کمک کند. اما مهم ‌تر از همه این است که او می‌تواند واکنش‌های واقعی مردم را به نمایش بگذارد و ثبت کند. او همچنین در اجتماع های بسیار حضور دارد و به دلیل کارش در آنجا مورد احترام است. ویدیوی او “چگونه خورشید تو را می بیند” که او به سادگی در یوتیوب آپلود کرد، تنها در یک ماه توسط ۱۴ میلیون نفر دیده شده است. بنابراین، مخاطبان بسیار زیادی از قبل ، ایشان و پیامی را که می‌خواهد منتقل کند، می‌شناسند.

آیا یک دوربین تلفن هوشمند یا یک دوربین دیجیتال نیز قادر به تولید چنین تصاویری است؟

خیر. دوربین های UV از یک فیلتر مخصوص استفاده می کنند که امکان گرفتن تنها نور UV را فراهم می کند. دوربین های گوشی های هوشمند و دوربین های دیجیتال جمع و جور از فیلتر مشابهی استفاده می کنند که این اشعه ها را مسدود می کند.
آیا افرادی که دارای کک و مک زیاد و رنگدانه های خالدار هستند باید نگران باشند؟
پوست خالدار نشانه آن است که پوست قبلاً در معرض اشعه ماوراء بنفش بیش از حد قرار گرفته است. نوزادان و کودکان نوپا عمدتاً در تصاویر UV رنگ پوست یکنواختی دارند. چهره نوجوانان در حال حاضر بی نظمی های عمده را در تصاویر UV نشان می دهد. این نقاط که یادآور کک و مک هستند، در سنین بالاتر نمایان می شوند.

 

تصاویر

نیوا سان نور نامرئی را قابل مشاهده می کند؟

yaddasht1

ثبت دیدگاه

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Skip Navigation Links.

پربادیدترین مقالات